Fast & Furious (2009)
Actiune April 9th. 2009, 3:51pm
Nota mea: 









Imi asum de la inceput injuraturile pe care le voi primi pentru imensa subiectivitate cu care voi scrie recenzia si cu care am acordat o nota atat de mica. O femeie sa scrie recenzie la un film despre si cu masini nu-i lucru usor. Mi-a fost dat sa simt, in premiera, faptul ca thriller-ele vazute in ultima vreme au fost net superioare acestei orori din punct de vedere suspans si capacitate de a ma tine macar atenta, nu interesata. Din pacate, m-am batait nevricos pe scaun pana la final, dobandind o stare anxioasa crescanda in intensitate, cu cote inalte resimtite in timpul urmaririlor cu masini. Desi fan Need for Speed, am clacat din primele cinci minute si mi-as fi dorit sa am un buton magic cu care sa derulez filmul astfel incat sa-mi scurtez suferinta. Nu l-am avut, spre satisfactia celor care “imi ureaza de bine”.
Unul dintre motivele pentru care m-am enervat este Vin Diesel. Vin Diesel, cel cu nume de motor, predestinat pentru acest film, este in prezent cam ce a reprezentat in trecut Steven Seagal sau Chuck Norris. Vin Diesel este un malac chel, vesnic incruntat si nemultumit. Cand are putin timp liber, e erou, desi el nu vrea asta si chiar uraste sa fie privit ca atare. Se incrunta cam cum se incrunta Bruce Willis in tineretile lui glorioase, dar parca cu mai putin farmec si smecherie in privire decat eroul din Die Hard.
De la inceput pana la sfarsit nu trebuie sa uitam ca este un film cu masini si despre curse de masini. Toata actiunea se invarte in jurul masinilor. Cand s-a apucat scenaristul de scris, avea ca instrumente pixul, hartia si masinile si s-a gandit cum sa creeze in jurul lor o actiune de bun simt. Alegerea facuta este una dezastruoasa in opinia mea, probabil una laudabila in ochii fanilor infocati de actiune pura, urmariri si multa zvacnire pe ecrane. Pe mine, insa, m-au durut ochii. Agitatia veritabila, dublata de urmariri, motoare puternice si soferi experimentati nu este ajutata cu absolut niciun fel de profunzime sau cu personaje rasarite. Desigur, Vin Diesel este tata si mama lor, face cat 10 personaje si vine cu o dorinta arzatoare de razbunare a mortii iubitei sale. Este ajutat de fostul si pana la urma actualul iubit al surorii sale, agent FBI desemnat sa-l prinda pe mafiotul Braga. Fiecare manat de motivatii diferite, dar cu un scop comun, cei doi isi vor da mana pentru a-l captura pe mafiot. Schimba intre ei filozofii despre codul onoarei, poarta discutii de inalta profunzime spirituala barbateasca, dar nu reusesc sub nicio forma sa creeze un suspans cat de mic, astfel incat sa imi doresc sa continuu sa vizionez. Foarte amuzanta a fost faza in care Braga, infractor notoriu, criminal cu sange rece, se retrage in biserica pentru a purta o discutie intima cu Dumnezeu, in timp ce restul gastii il asteapta afara. Stiti cum e cu “pana si sex-simbolurile masculine dupa care suspina fetele se duc la toaleta?” Cam asa si cu mafiotii criminali, care poarta si ei dialoguri cu divinitatea, in ciuda nihilismului evident.
Demna de remarcat este aplecarea americanilor catre distrugerea masinilor. Imaginati-va niste prescolari cu zeci de cofraje de oua la dispozitie. Ce vor face cu ele? Exact! Cam aia au facut producatorii cu bietele masini. Asteptati-va, asadar, la multa alergatura, agitatie, masini, zvacnire, urmariri, impuscaturi, masini si iar masini. Totul este intesat de multa actiune previzibila, cu accentul pus tocmai pe actiune si mai putin pe motivele care duc la declansarea ei. Cam cate filme ati vazut pana acum in care eroul plin de muschi, fibra si onoare doreste sa razbune moartea iubitei lui? Numai cu Vin Diesel as putea sa va dau acum inca un titlu. Asa ca or fi piesele din titlu originale, dar nu si intriga. Mie imi miroase a subiect fumat si tocit.
Poze Fast and Furious 4
Trailer Fast and Furious 4
No related posts.









April 9th, 2009 at 9:44 pm
Filmul dezamageste cam la toate capitolele. De fapt daca as fi rautacioasa pana la capat cifra 4 din titlul filmului ar putea fi foarte bine si nota filmului, dar trebuie sa fiu mai indulgenta, macar pentru bucuria traita in primele 3 serii care au fost mult mai reusite.
April 12th, 2009 at 12:02 pm
“FF3: Tokyo Drift” ai vazut? ei bine, ala e mai prost.
FF nu e un film de actiune, n-a fost niciodata, nici primul, nici al doilea, nici al treilea. FF e un film “cult”, daca vrei, strict despre masini si cit de tare pot ele sa mearga. asta e tot, nu e nimic de comentat.
nici un film din serie nu a fost bun. dimpotriva, proaste de la un capat la altul. dar la FF nu te uiti pentru actiune, pentru scriptul exceptional, pentru potentialul de oscar, ci strict pentru masini, motoare, zgomotul motorului, driving, efecte speciale, cascadorii. atit.
altceva chiar nu mai e de comentat. ah, iar asta e un film bun fata de precedentele doua. e chiar comparabil cu primul, as spune.
April 13th, 2009 at 12:14 pm
Mie personal mi-a placut filmul.
April 13th, 2009 at 2:00 pm
Interesant filmul, ma asteptam sincer la mai multe curse de masini .. mai mult vruuummmm adica precum in prima parte.
April 13th, 2009 at 6:00 pm
Oanna, te inteleg…oarecum
Nu te injur(ar fi stupid)ci, dimpotriva. Dar faci o greseala de neiertat, zic eu, pentru o persoana, careia i s-a dat responsabilitatea de a scrie un review. si anume: mergi sa vizionezi filmul, avand asteptari ridicole si idei preconcepute.
Voiai suspans? Filmul, ca timp, e intercalat intre ”2fast2furious” si ”Tokyo drift”. Apoi, daca imi permiti un sfat, incerca, inainte de a mai face vreun review, sa privesti fiecare film cu un ochi ”virgin” (daca ma intelegi). In felul asta nu ai cum sa nu gasesti ceva bun, chiar si in F&F4, sau…mai ales in F&F4. Dar daca vei judeca orice fim de actiune prin raportare la Bruce Willis, Steven Segal sau mai stiu eu cine, incet, incet, nu vei fi injurata, ci, mai rau, lumea va zice ”pas” la comentariile tale… Asa ca, daca tot scrii, incearca mai mult profesionalism. (nu mi-o lua in nume de rau, ai facut si reviewuri care mi-au placut)
Cat despre Dyana, nu si-a argumentat pozitia, asa ca nu merita bagata in seama.
April 14th, 2009 at 7:56 pm
@arkangell
Nici nu trebuie prea multe argumente. Daca nu mi-a placut , fiind de o banalitate si stupizenie cum tot mai des intalnesti la filmele din zilele noastre, asta am si zis:nota 4! Daca mizeria asta de film nu s-ar fi numit “F&F4″ probabil ca l-as fi vizionat cu 200% viteza de derulare sau l-as fi inchis draq dupa 10 minute de clisee. Asa ca m-am sacrificat si l-am vazut normal pana la capat cu rabdare, ramanand cu satisfactia de a putea zambi cand citesc comentarii in care filmul este elogiat…
April 15th, 2009 at 1:46 am
Draga Dyana,
nu ma intelege gresit, iti respect gusturile (pe bune!). Dar cand oamenii citesc comenturi pe acest site, se asteapta sa le spui si de ce nu ti-a placut filmul, nu doar ca ca nu ti-a placut si atat. e dreptul tau sa nu-ti placa si sa-l numesti in ce fel doresti, eu am zis doar ca nu te-ai argumentat. in fine.. Cu banalitatea si stupizenia filmelor din zilele noastre ai nimerit-o. unde mai vezi un film in genul lui Crash, 21 grams, Revolver, Snatch? nu prea se mai produc filme de calitate. Greaseala ta e si greseala Oannei. nu stiu ce te asteptai sa vezi la filmul asta, sincer. adik, ce au avut celelalte trei si nu a avut asta? suspans? poate, dar a compensat cu efecte speciale. in rest, aceleasi scamatorii cu masini. e un film cu masini, despre masini, in masini, sub masini + Vin Diesel, vorba Oannei. eu am avut asteptari realiste si mi-a placut, dupa care am venit acasa si mi-am clatit ochii cu Requiem for a dream (a3oara)
.
Numai bine si respect
April 15th, 2009 at 9:57 am
@arkangell sunt total de acord cu ce ai spus. La un film de genul asta nu trebuie sa te duci cu asteptari mari.
Fara suparare Oanna dar nu sunt de acorc cu review-ul tau.
Nu te injur, pentru ca dupa cum s-a spus ar fi o idiotenie, insa nu sunt de acord.
Toate cele bune.
April 15th, 2009 at 11:08 am
Ma bucur sincer ca va exprimati opiniile, chiar va rog sa comentati si cu alte ocazii pentru ca parerile voastre sunt utile si starnesc reactii. In masura in care e posibil, ar fi util sa si argumentati parerile pro sau contra referitoare la recenzii, intrucat nu pot da cu vaselina daca nu stiu unde scartaie.
April 15th, 2009 at 12:43 pm
facem ce facem … si tot la filme cu masini ies cele mai multe discutii. m-am convins. atata putem, despre atata comentam.
masini, pitzi si politica.
April 29th, 2009 at 7:38 pm
Hai mai Pagu magu, mai tolereaza-ne si pe noi astia mai prosti… Du-te si citeste Heidegger si lasa-ne… esti prea destept…pe mine, cel putin, ma coplesesti.
)
April 30th, 2009 at 10:27 am
E simplu.
Exista filme care sunt facute sa-ti ramana in minte o viata intreaga,sa le revezi de zeci sau sute de ori si sa nu te plictisesti de ele.
Pe langa ele,mai sunt filme de duzina,unele mai bune,care au tendinta spre cele de mai sus,sau cele mai putin bune,care te lasa oarecum rece,plus,bine-nteles,cele proaste.
Parerile pro sau contra vor exista intodeauna,vis-a-vis de oricare din aceste categorii,sau alte posibile categorii pe care banuiesc ca le mai puteti adauga voi.
Sunt absolut de acord cu cei care au scris mai sus ca nici unul din seria Fast and Furious nu e genul care sa te faca sa filozofezi sau chestii de gen;ele sunt pur si simplu reconfortante,adica vezi niste masini mai deosebite,ceva efecte speciale,cascadorii,etc si atat.
Treaba e ca de multe ori avem nevoie si de filme de astea,nu tot timpul avem chef (eu,personal,cel putin) de prins creierii in filme grele sau care sa te puna mult si bine pe ganduri.
In concluzie,cam toate au rostul lor.
P.S. Apropos de filme “grele”,astept un review la “Nothing But The Truth”,tocmai l-am vizionat aseara si mie unul mi-a “spart” fata,sa zic asa.(Mai bine zis,mi-a schimbat un pic topul filmelor pe 2008).
Numai bine!
April 30th, 2009 at 1:20 pm
domnule Arkangell, nu m-am autoproclamat destept … m-au apreciat altii, dar mata in loc sa iti vezi de treaba, ma iei cu ham-ham … eu am facut doar o mica observatie … de ce esti caine si sari sa musti asa gratis ?
May 3rd, 2009 at 12:56 am
cea mai proasta caraterizare a unui film.poti fi fata sau baiat dar nu poti sa-ti bati joc de un film care e cu mult mai bun decat alte filme pe care le-ai ridicat in slavi.un singur cuvant gasesc pt asta: PENIBIL
May 6th, 2009 at 8:51 am
penibil esti tu. de subiectivitate ai auzit ?
May 6th, 2009 at 11:22 pm
chiar daca nu is fan masini si alte chestii adiacente mi-a placut filmu’. nu ii inteleg pe nemultumitii care “pentru scurtarea suferintei” aveau la dispozitie fie butonul “Stop” al player-ului, urmat de apasarea tastei Delete – in cazul PC-urilor(recomand aici Shift+Delete), fie iesirea din sala de cinema din momentul in care s-a considerat atinsa limita de suportabilitate. pe viitor va recomand aceste doua remedii si poate cine stie… s-or mai gasi si altele
May 8th, 2009 at 11:02 pm
Femei facand review-uri si vorbind despre masini…!?!?! HA !!!
No offence…dar ramineti la Sex & the city. Nu-mi raspundeti ca oricum numai citesc…am venit doar ptr subtitrare
May 17th, 2009 at 2:24 am
O femeie vorbeste despre un film cu masini. Nu zic ca a fost cel mai bun film din serie.. ar fi pe locul 3,dupa primul si tokyo drift, pentru ca e un film cu masini, nu cu mafioti,urmariri si alte chestii epice care nu-si au sensul aici. Malac…
) probabil ca fetele din redactie,sau din camera de camin de unde scrii te injura pe sub buza. Ar fi interesant sa pui o poza cu tine, sa vedem de ce esti asa frustrata. nu raspundeti,ca am venit pentru subtitrare.
)
June 30th, 2009 at 11:59 pm
mda…sh eo zic ca ….tre` sa fie ceva mai mult…mashinile….c plm….slabe…vroiam cv mult mai mult!!! bla bla…mie unu nu mi`a placut
mai mult ma dsezamagit …punct!
July 11th, 2009 at 4:17 pm
wow
Chiar ai macelarit filmul!
M-ai descurajat total! nu prea mai simt nevoia sa-l vad. NU de parca nu mai puteam de nerabdare cand am auzit ca o sa apara la cinema.
Oricum eu traiesc sub inaltul meu crez ca daca un film a fost indeajuns de bun incat sa faca milioane de oameni sa se indragosteasca de el si prin urmare sa ceara o continuare…atunci -mai mult decat sigur- aceea “PART TWO” va fi mai proasta decat prima parte.
Rareori m-am inselat.
December 14th, 2009 at 12:36 am
măi oanna nu se împacă toţi oamenii ca tine,ţie îţi place ce îţi place,şi altora ce le place lor, fast and furious 1-4 e despre maşini că aşa e făcut cu actorii aleşi cu de toate. doar n-ai vrea să arate la acest film flăcăi şi mândre călare pe cai albi galopând pe câmpiile cu flori în toate culorile,unii din voi vă credeţi crieri de film
December 2nd, 2010 at 6:47 pm
tare film si mai ales masina